Vídeo: Audi mostra o novo A7 Sportback em ação nas ruas

Junto com o lançamento oficial do novo Audi A7 Sportback, a Audi também liberou o primeiro vídeo do premiado hatchback nas ruas assim como da apresentação oficial do lançamento em Munique na última segunda feira.

O novo A7 Sportback, o qual fecha o buraco que existia entre o A6 sedan e o A8, foi criado para competir lado a lado com a Mercedes-Benz CLS e com a BMW 5-Series GT. O modelo chegará aos showrooms europeus no final do ano com duas opções de motores V6 a diesel e duas a gasolina. Até lá, fique com dois vídeos logo abaixo mostrando o veículo em ação:

Fonte: CarScoop

Fotos: Divulgação


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Companhia de tuning ABT libera pacote para o novo Audi A1

A maior companhia de tuning de veículos do grupo Volkswagen na Alemanha colocou suas mãos no pequeno modelo da Audi, o novo supermini A1, oferecendo um pacote de tuning que promete aumentar a potencia e proporcionar um design diferenciado. A ABT irá oferecer três opções diferentes de tuning, o “KLECKS”, “ALOHA” e o “HIGH-VOLTAGE”.

Todos os três pacotes ganham novas partes, como difusores de ar, spoilers, proteção especial para os espelhos, um spoiler embaixo do pára-choque da frente, saias laterais e novas rodas aro 17 ou 18. Cada versão recebe detalhes personalizados como as figuras e desenhos nas laterais, além de um aro colorido ao redor das rodas.

No quesito performance, a montadora alemã oferece para o A1 várias opções de motores. Um 1.2 TFSI a gasolina com 115HP, outro 1.4 TFSI de 150HP e outro 1.6 TDI a diesel de 125HP.

Suspensão esportiva e um novo sistema de escape também fazem parte das modificações oferecidas pela ABT.

Press-release oficial da ABT:

The new ABT A1 – data and facts

ABT ENGINE TECHNOLOGY
Engine: 1.6 TDI, 1598 ccm capacity
Performance tuning: ABT POWER
Performance: 110/81 kW (standard: 90 hp/66 kW)

Engine: 1.6 TDI, 1598 ccm capacity
Performance tuning: ABT POWER
Performance: 125/92 kW (standard: 105 hp/77 kW)

Engine: 1.2 TFSI, 1197 ccm capacity
Performance tuning: ABT POWER
Performance: 115/85 kW (standard: 86 hp/63 kW)

Engine: 1.4 TFSI, 1390 ccm capacity
Performance tuning: ABT POWER
Performance: 150/110 kW (standard: 122 hp/90 kW)

ABT AERODYNAMICS
ABT front lip aluminium brushed / grass-green / lavender
ABT side skirts aluminium brushed / grass-green / lavender
ABT rear wing insets aluminium brushed / grass-green / lavender
ABT rear skirt inset aluminium brushed / grass-green / lavender
ABT rear spoiler aluminium brushed / grass-green / lavender
ABT décor KLECKS, HIGH-VOLTAGE and ALOHA

ABT SPORTS WHEEL TECHNOLOGY
ABT Z Titan in 17 and 18 inch
Also available as complete set of wheels

ABT EXHAUST SYSTEM
ABT double pipe sports rear muffler

ABT SUSPENSION SYSTEM
ABT suspension springs

ABT INTERIOR
ABT floor mats

Fonte: CarScoop

Fotos: Divulgação


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15 Vídeos inéditos mostrando cenas das gravações de Transformers 3 em Chicago

Incluindo cenas com os veículos Camaro, Ferrari 458 e Corvette Stingray Roadster

O diretor Michael Bay e a sua equipe estiveram gravando várias cenas em Chicago para o terceiro filme da saga Transformers, o qual está marcado para ser lançado no meio de 2011. Com as emoções e explosões das filmagens, seria inevitável que centenas de pessoas não se acumulassem envolta e gravassem vários vídeos, e é claro, divulgassem pelo YouTube.

Alguns veículos esportivos foram usados no novo filme, incluindo o Camaro Bubblebee, Ferrari 458 Itália, Mercedes-Benz E-Class, vários carros da Nascar e a versão super top do Covertte Stingray Concept. Logo abaixo está uma lista de 15 vídeos que mostram cenas inéditas do novo filme:

Fonte: CarScoop

Fotos: Divulgação


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Ford Explorer 2011 Finalmente revelado!

Com Press-release oficial da Ford

Depois de inúmeras fotos que flagraram o modelo e várias fotos oficiais que mostravam apenas pequenas partes do carro, a Ford finalmente revelou o Explorer 2011. Com uma aparência parecido com Taurus e com o próprio Edge, o Explorer possui uma grande grade frontal, A-pillars escuros e revestimento em fibras de plástico. No interior, o estilo parece muito com o design dos veículos da Volkswagen, com um console remodelado e assentos para sete passageiros.

O novo Explorer 2011 é apenas 45 kg mais leve que o modelo antigo – mesmo utilizando materiais mais leves como fibras de alumínio. Mas felizmente, o Explorer ainda terá a capacidade de rebocar cerca de 2.300 kg, graças aos motores V6.

Em termos de segurança, o novo modelo possui cintos de segurança que inflam, e usa o sistema de Curve Control, além de airbags laterais e sistema de monitoramento dos pneus. Os consumidores poderão ainda optar por sistemas de segurança adicionais como o BLIS (Blind Spot Information System) e outros sistemas que ajudarão na hora de estacionar.

O modelo será oferecido em três opções de itens adicionais, cada uma oferecendo mais conforto no interior e com mudanças sutis no exterior. O veículo será oferecido com duas opções de motores, uma 3.5 Ti-VCT V6 de 290HP e outra 2.0 EcoBoost quatro-cilindros de 237HP.

O novo Ford Explorer deverá chegar as lojas no EUA em algum momento próximo do fim do ano.

Confira logo abaixo o Press-release oficial da Ford (em inglês) sobre o Explorer 2011:

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MAJOR SUV FUEL ECONOMY GAINS, TECHNOLOGY, STYLE HIGHLIGHT REINVENTION OF FORD EXPLORER

  • Ford reinvents the Explorer SUV with best-in-class fuel economy, improved driving dynamics and terrain management system - all wrapped in a modern, weight-saving design
  • Explorer raises the bar on safety with a class-leading array of airbags including industry-first inflatable rear seat belts, Trinity front impact structure, AdvanceTrac® with RSC® (Roll Stability ControlTM) and Curve Control functionality
  • Explorer features MyFord TouchTM driver connect technology and SYNC® integrated communications and entertainment system to help keep a driver's eyes on the road and hands on the wheel. Explorer offers more technology than in-class competitors, rivaling content found in premium SUVs

DEARBORN, Mich., July 26, 2010 - Ford Explorer - the vehicle that defined a segment - has been completely reinvented, raising customers' expectations of sport utility vehicle (SUV) fuel efficiency, safety, technology, capability and quality.

"The all-new Explorer will deliver today's SUV buyers the attributes they really want and value, and a few they might not even have dreamed of," said Mark Fields, Ford president of The Americas. "We're proud to introduce the new Explorer to customers and fans around the world today and pleased to begin a whole new era that blends strong SUV fuel economy and performance."

The all-new Explorer launches today to its Facebook friends in a unique social media initiative, followed by reveal events throughout the U.S. and Canada.

Shattering SUV fuel economy and performance expectations
"The new Explorer simply does everything well," said Derrick Kuzak, group vice president, Global Product Development. "It raises the bar for ride and handling on the road and transforms the off-road experience. It's the hands-down winner for towing capability and ease. All this capability - and three rows of seating - with amazing fuel economy will make Explorer the absolute right choice for families with a sense of adventure."

The 2011 Explorer with V6 power is expected to deliver more than 20 percent better fuel economy than the 2010 model, shattering conventional expectations for SUV fuel efficiency. When equipped with the available 2.0-liter EcoBoostTM I-4 engine, Explorer fuel economy is expected to improve by more than 30 percent and exceed the 2010 Honda Pilot and 2010 Toyota Highlander V6.

Chief Nameplate Engineer Jim Holland said the team targeted two key objectives when developing the 2011 Ford Explorer.

"It had to look modern and contemporary - inside and out - yet be instantly recognizable as an Explorer," said Holland. "Next, the new Explorer needed to deliver the fuel economy today's customers want, combined with the performance, capability and empowerment they expect from an SUV."

Driven by the commitment to give customers unsurpassed fuel efficiency with each new vehicle, Ford attacked every detail to transform Explorer with significantly improved fuel economy:

  • Twin independent variable camshaft timing (Ti-VCT)
  • Latest Ford EcoBoost engine
  • Six-speed automatic transmissions
  • Electric power-assisted steering (EPAS) to significantly reduce parasitic power loss
  • Intelligent four-wheel drive (4WD)
  • Variable-displacement air-conditioning compressor
  • Optimized tires for reduced rolling resistance
  • Slippery aerodynamics with harmonized front air dam and rear liftgate spoiler

Weight reduction is a key element in improving Explorer fuel efficiency. While adding significant content to the vehicle, engineers were able to reduce total vehicle weight by almost 100 pounds through the use of lighter materials such as an aluminum hood. Explorer weight loss is even more impressive, as the latest versions of Honda Pilot and Toyota 4Runner have added pounds versus previous models.

Explorer's available advanced 2.0-liter EcoBoost I-4 delivers the power of a normally aspirated V6 without compromising four-cylinder fuel economy. Aimed at the SUV buyer whose top priority is fuel economy, this turbocharged and intercooled I-4 engine delivers a projected 237 horsepower at 5,500 rpm and 250 lb.-ft. of torque from 1,700 through 4,000 rpm. The EcoBoost employs direct injection of gasoline, Ti-VCT, direct-acting mechanical bucket (DAMB) valve lifters and four valves per cylinder.

Explorer's standard powertrain combines front-wheel drive with a 3.5-liter Ti-VCT V6 engine, delivering an estimated 290 horsepower and 255 lb.-ft. of torque. Ti-VCT allows individually optimized camshaft timing of valve opening and closing events to improve mechanical efficiency while delivering increased power and reducing part-throttle emissions. Mated to a six-speed automatic transmission, this powerful, flexible and efficient V6 is projected to deliver more than 20 percent better fuel economy versus the previous Explorer V6 model.

Explorer's variable-displacement air-conditioning compressor provides a fuel economy benefit with less drag and smoother transition for improved driveability.

Each Explorer engine is paired with a unique six-speed automatic transmission, combining lowered initial gears for improved off-the-line acceleration and higher gearing for improved efficiency at lower engine rpm when cruising.

Explorer V6 models are available with an intelligent 4WD system that adds terrain management. Situation-selectable, this powertrain advancement takes the guesswork out of 4WD range choice.

A driver need only turn the console-mounted knob to the proper setting among snow, sand, mud and normal modes. This system also includes a hill descent mode.

Simpler and more convenient for SUV veterans, the system will be a confidence-builder for drivers new to the segment.

Contemporary design with segment-leading craftsmanship and quietness
In addition to its clean, modern design inside and out, Explorer aims to please SUV shoppers with a thoughtful, flexible interior package that abounds with clever storage capacity. The new SUV features more head and shoulder room, three rows of flexible seating, and room for everything families want to take along on their adventures.

The Explorer design - inside and out - is executed with world-class craftsmanship. Tight margin gaps are just one indication of the immense attention to detail applied to craftsmanship across the spectrum, from design to engineering to manufacturing.

The Chicago facility where Explorer will be produced raised the bar on initial quality measures with the recent Taurus launch, which is good news for customers.

"Crafting a high-quality vehicle is like preparing a gourmet meal," said Peter Bejin, craftsmanship supervisor. "You start with high-quality ingredients, execute your recipe with flawless preparation and finally, present it with flair and panache."

Quietness - another profound advancement in the all-new 2011 Ford Explorer - also will signal quality to customers.

The team enhanced noise, vibration and harshness (NVH) control for the all-new Explorer using an advanced technology called NoiseVision. A ball with hundreds of tiny cameras and microphones, NoiseVision allows engineers to pinpoint and address potential noise issues earlier in the development process.

Explorer is expected to be superior to in-segment competitors and rival premium SUVs in quietness and NVH control.

Explorer safety - strength, technology and innovation
The all-new Explorer targets top safety ratings with a stiff unibody structure and a class-leading suite of active and passive safety features and technologies, plus another Ford safety innovation - the world's first second-row inflatable rear belts.

Rear seat passengers - often children or mature passengers - can be more vulnerable to head, chest and neck injuries. Ford's unique inflatable rear belts spread impact forces across more than five times the area than conventional seat belts, reducing pressure on the chest while helping to control head and neck motion. Belt comfort should also help increase usage rates. Studies show inflatable belts to be more comfortable for passengers due to padding.

From the boron front bumper beam through the hydroformed front frame rails and high-strength steel side-impact tubes, Explorer's rigid body structure is designed to provide robust protection for occupants. In the instance of a crash, these elements come together to protect Explorer driver and passengers inside a safety cage of strength.

Standard Explorer safety features include:

  • AdvanceTracwith RSC features Curve Control functionality to provide braking - optimized by each individual wheel
  • Second-generation first-row airbags, side seat airbags
  • Belt-Minder® for driver and first-row passenger
  • Front passenger sensing system
  • Energy-management system pretensioning for height-adjustable first-row seat belts
  • LATCH (Lower Anchors and Tethers for CHildren) system for outboard second-row positions, for safely securing child safety seats
  • SOS Post-Crash Alert SystemTM
  • Safety Canopy® side curtain airbags
  • Tire Pressure Monitoring System


Available Explorer safety features include:

  • Adaptive cruise control and collision warning with brake support
  • BLIS® (Blind Spot Information System) with cross-traffic alert


Stretching the breadth of capability
The 2011 Ford Explorer redefines customer expectations for driving dynamics and comfort - on any road, anytime, anywhere - while stretching the breadth of SUV capability. Transforming Explorer's driving quality was central to creating an SUV for 21st century customers.

"Our objectives for Explorer dynamics were threefold," said Carl Widmann, vehicle engineering manager. "The first element was to greatly increase on-road comfort, capability and driving dynamics. The second was to maintain the ‘any road, anytime, anywhere' capability of the previous model. Finally, we aimed to apply technology to the task of safely towing, as V6 Explorer models are rated up to 5,000 pounds. We think customers will be pleased with the next-generation Explorer on all three counts."

The theme of the all-new Explorer dynamics development was balance. The team sought to provide an engaging driver experience in harmony with the extended breadth of 4WD capability to build driver confidence.

The shift to a unibody construction platform enabled a reduction in road noise and significantly decreased Explorer body roll in dynamic cornering situations. Independent front suspension is of the short- and long-arm configuration with a 32-millimeter front stabilizer bar. Independent rear suspension is the SR1 configuration, so-named for its one-to-one shock absorber ratio, which enables precise ride control.

Explorer's EPAS system allows for variable rates of assistance based on speed, turn-in and direction. In addition to optimized steering feel, tight on-centering and appropriate resistance, EPAS provides a fuel economy benefit in comparison to traditional hydraulic power assist systems. EPAS also enables a competitive turning radius for optimum maneuverability in parking situations, combined with increased assistance at low speeds for parking ease.

EPAS allows for the addition of Curve Control, a new feature that senses when a driver enters a turn too quickly and applies brake pressure to stabilize the vehicle.

In addition, EPAS enables the optional active park assist technology. When activated, the system scans for a suitable spot, calculates the trajectory, and steers the vehicle. The driver continues to control brake and throttle inputs, but the system steers the vehicle throughout the parking maneuver.

Off-roading standout on a variety of surfaces
The key to Explorer 4WD capability is Ford's new terrain management system.

Replacing the traditional SUV transfer case configuration, the new system takes the guesswork out of maximizing 4WD and the capabilities it enables. Rather than employment of four-high, four-low and auto settings, Explorer terrain management is selectable by situation. The four settings - available by shift-on-the-fly - include normal, mud, sand and snow.

Each setting provides unique engine behavior, throttle tip-in, transmission shift scheduling and calibrations for traction and stability control systems. Terrain management also includes Hill Descent ControlTM, which provides engine braking to increase driver confidence and control when descending a steep incline.

Explorer models with V6 power are rated to tow a maximum of 5,000 pounds. To aid with hookup - especially when alone - a reverse camera with zoom-in functionality is available, allowing a driver to back up to the trailer on-center. The Explorer towing package includes trailer sway control - a stability package shared with the Ford F-150 pickup - to help minimize trailer sway. Trailer brake controller wiring is also included, as is a tow/haul mode. Engaging tow/haul mode increases engine braking to help slow the vehicle and trailer when descending steep grades.

Loaded with features, convenience and connectivity
The all-new Explorer is available in three trim series levels - base, XLT and Limited. Each offering presents a robust array of standard features, with a class-leading selection of additional convenience and connectivity options so a buyer can tailor a new Explorer to his or her individual needs and desires.

Standard convenience features include:

  • MyForddriver connect technology including 4.2-inch LCD screen
  • MyKeyTM owner control feature
  • Air filtration system
  • Media hub
  • Easy Fuel® capless fuel filler system
  • Cruise control
  • Power windows, with one-touch down for driver
  • Power door locks with child safety rear door locks
  • Tilt/telescoping steering column
  • Four 12-volt power points
  • Cargo hooks

Explorer XLT includes standard content and adds:

  • Automatic headlamps
  • Six-speed SelectShift AutomaticTM
  • Heated sideview mirrors with LED signal indicators and security approach lamps
  • SecuriCodeTM keyless entry keypad
  • Reverse sensing system
  • Perimeter alarm

Explorer Limited includes all base and XLT content, plus:

  • PowerFold® sideview mirrors with driver's side memory
  • Ambient lighting
  • Adjustable pedals with memory functionality
  • Cargo net
  • Dual-zone electronic temperature control
  • 10-way power driver's seat, with power recline and lumbar
  • Electrochromic interior mirror
  • Rear view camera
  • Remote start system
  • 110-volt outlet
  • MyFord Touchdriver connect technology
  • Intelligent Access with push-button start
  • Universal garage door opener

"We spent our time listening to customers and addressing their needs to launch an SUV that reinvigorates the Explorer nameplate and delivers on Ford's promise of high-quality, fuel-efficient and technologically advanced vehicles with industry-leading safety," said Holland. "The all-new Explorer will change market perceptions about SUV style, fuel efficiency, technology and user-friendliness."

The 2011 Explorer will be assembled at Ford's Chicago manufacturing facility. Production begins late this year, and Explorer will be available in dealerships this winter.

Fonte: Worldcarfans

Fotos: Divulgação


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Imagens do Audi A7 vazam na internet antes do lançamento

Várias fotos do Audi A7 2011 vazaram antes da inauguração que acontecerá amanhã. Como esperado, a versão de produção se assemelha ao conceito A7 Sportback, que estreou em 2009 no North American International Auto Show. A parte frontal possui um pára-choque agressivo, faróis LED, e uma grade de frame único.

No perfil, o A7 se assemelha um pouco ao Porsche Panamera. Felizmente, o teto inclinado atenua o estilo da porta traseira, mas no geral, ele ainda deixa algo a desejar.

No interior, a cabine possui estofamento de couro, acabamento em madeira, e um sistema de navegação pop-up. O projeto total é uma reminiscência do A8, mas existem diferenças sutis que tornam o cockpit do A7 de certa forma único. As portas forma remodeladas, o console central é revisado, e o painel tem mais detalhes ainda em madeira.

Sob o capô, as opções incluem um motor supercharged de 3.0 litros V6 com 272 cv (200 kW), um V8 de 4,2 litros com 377 cv (277 kW), um 3.0 litros TDI com 253 cv (184 kW) e um 4,2 litros TDI com 355 cv (258 kW). Independentemente de qual motor escolhido, uma transmissão DSG de sete velocidades e Quattro all-wheel drive será padrão.

Fique atento na FuturAuto para a cobertura completa da inauguração da A7 no museu Pinakothek der Moderne, em Munique.

Fonte: Worldcarfans

Fotos: Divulgação


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Citroën seleciona as 10 melhores fotos de “Saltos no Ar” em corridas de Rally

Dez excelentes fotos do Citroën C4 WRC voando pelos ares da Itália, Nova Zelândia, Finlândia, Noruega e da Suécia foram divulgadas pela montadora para criar excitação para o próximo Rally que acontecerá na Finlândia. As dez fotos mostram o piloto Sébastien Loeb e alguns outros forçando seus Citroëns a limites inacreditáveis!

“É uma sensação inacreditável quando estamos voando no ar por vários segundos,” disse Loeb sobre um super pulo de 85 metros que fez na Turquia. “Em nenhum momento nós achamos que pularíamos tão longe.”

Nem todas as fotos são da mesma temporada, elas são de várias corridas desde 2001. Confira logo abaixo:

Fonte: Worldcarfans

Fotos: Divulgação


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Nova geração do Ford Focus será revelada no próximo Salão de Paris

Um novo modelo Ford Focus ST será revelado no próximo Salão de Paris, conjuntamente com a próxima geração do Ford Focus, de acordo com a AutoExpress. O novo ST ganhará novos motores EcoBoost que substituirá o 2.5L cinco-cilindros da versão ST anterior e do atual Focus RS.

O novo motor será um 2.0 EcoBoost com 200bhp de potência, o qual é usado atualmente no Mondeo, Galaxy e no S-Max. O motor ainda poderia ser potencializado para oferecer uma potencia por volta de 250bhp e assim competir com o Renault Sport Megane e o Golf R.

Um novo modelo RS também poderá ser utilizar o mesmo sistema de motorização turbo EcoBoost, porém com uma maior potência por volta de 300bhp.

O modelo consegue fazer de 0-100 km/h em 6 segundos e atingir uma velocidade máxima de 250km/h. Esta nova geração do Ford Focus, incluindo o hatchback e o wagon, iniciarão suas vendas na Europa em abril de 2011. Para o Brasil provavelmente somente no segundo semestre de 2011.

Fonte: Worldcarfans

Fotos: Divulgação


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Chevrolet Camaro 2012 Z/28 Flagrado!

Alguns fotógrafos conseguiram flagrar o mais novo modelo da GM, e muito antecipadamente, Chevrolet Camaro Z/28 modelo 2012. Visualmente podemos ver que várias mudanças foram feitas no modelo, a grade frontal por exemplo parece que foi escurecida, o tamanho do veículo parece ter aumentado, os faróis traseiros também foram remodelados.

Pelo o que podemos ver na imagem do interior o veículo usará um motor 6.2L supercharged V8 e transmissão automática. Isto seria suficiente para proporcionar uma potência de 556HP.

Fonte: blog.insideline

Fotos: Divulgação


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SAAB 91 Concept, criado por adoradores da marca

Aqui está um modelo conceitual de estudo de um veículo hatchback da SAAB especialmente destinado para o seguimento-B. Seu nome é 91 e foi criado pelo designer italiano Fabio Ferrante com a ajuda de uma comunidade na internet chamada “Saab 91 Petition and Support Group”. Este grupo, o qual pode ser encontrado no Facebook, surgiu antes da parceria entre a Saab e a Spyker N.V., com o objetivo de desenvolver, através de uma colaboração aberta semelhante ao movimento Open Source, um modelo hatchback pequeno que poderia salvar a empresa.

O grupo está realmente levando o projeto a sério. Em uma entrevista com o site Virtualcar, Ferrante disse que o grupo espera que no final o projeto deles possa influenciar em estilo e em outras características em geral na fabricação do pequeno hatch que a SAAB reportou estar desenvolvendo.

O conceito SAAB 91 tem como objetivo competir com veículos do mesmo seguimento dos MINIs e do recente Audi A1. “A aparência em geral deliberadamente evita qualquer elemento retro, e adota a atual linguagem de design da marca, sendo inspirado por carros-conceito, como o Aero X e o BioHybrid”, disse Ferrante.

Até o momento o grupo terminou a parte exterior do veículo, e agora irá se concentrar no desenvolvimento do interior. Compartilhe seus pensamentos sobre o SAAB 91 nos comentários logo abaixo.

Fonte: CarScoop

Fotos: Divulgação


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Nissan 370Z e GT-R com campanha publicitária contra seus rivais alemães

Uma nova estratégia agressiva de campanha está sendo usada para promover o Nissan 370Z e o GT-R no Reino Unido. A companhia Japonesa colocou cartazes e impressões destacando o fato de que os dois veículos esportivos são melhores em performance e em preço do que os seus equivalentes alemães.

E parece que os Japoneses estão sendo realmente agressivos, algumas frases dão até a impressão de que eles estão insultando realmente os veículos alemães. Para ter uma idéia, a companhia japonesa pegou um Audi TTS e escreveu o slogan “More expensive, slower and less powerful than a Nissan 370Z” (Mais caro, lento e menos potente que um Nissan 370Z), e colocou o veículo para transitar por Londres. Foi também usado um Porsche Cayman com a seguinte frase escrita “I dream of being as fast as a Nissan 370Z” (eu sonho em ser tão rápido quanto um Nissan 370Z).

“Esta campanha desafia a convenção de os carros esportivos alemães serem a única referência de desempenho e qualidade”, disse Steve McLennan, diretor de marketing da Nissan.

“A Nissan está confiante na habilidade do 370Z e do GT-R eclipsar os seus rivais alemães em termos de performance e acessibilidade, e agora é a hora de exclamar isso.”

Para se ter uma idéia da performance do 370Z em relação ao seus rivais alemães, logo abaixo há dois gráficos com os detalhes básicos, cortesia da Nissan.

Fonte: CarScoop

Fotos: Divulgação


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Conceito Lamborghini E-Bull

Veículo Totalmente Elétrico

Um veículo esportivo é a combinação de estilo e design com potência e desempenho. O designer Flavio Adriani criou um conceito de uma Lamborghini com motorização elétrica, que incorpora todo o poder de um esportivo com a tecnologia sustentável de um veículo elétrico.

O conceito tem motores elétricos independentes para cada roda, e possui receptores de energia solar para recarregar as baterias do veículo. O modelo teve inspirações em outros carros da montadora italiana, como a Lamborghini Countach, Diablo, Murcielago e a Gallardo.

Fonte: Automotto

Fotos: Divulgação


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